ZARZĄD MORSKIEGO PORTU POLICE Sp. z o.o.
Port Morski Police jest czwartym portem w Polsce pod względem przeładowywanej masy towarowej. Rocznie przeładowywanych jest tu około 2,0 mln ton ładunków. Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „POLICE” SA są jedynym krajowym przedsiębiorstwem branży chemicznej dysponującym specjalistycznym zapleczem portowym w bezpośrednim sąsiedztwie firmy. Port Police to cztery terminale przeładunkowe towarów masowych takich jak: fosforyty, apatyty, ruda ilmenitowa, sól potasowa, nawozy, amoniak i kwas siarkowy.
Zarząd Zakładów Chemicznych „Police” SA i Gmina Police zdecydowały o powołaniu spółki zarządzającej gruntami i infrastrukturą portową.
1 grudnia 2004r. rozpoczęła działalność nowa spółka pod nazwą Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o.
Na początku lat 70. surowce dla Zakładów Chemicznych w Policach, takie jak fosforyty, apatyty czy ilmenity były przeładowywane w porcie w Świnoujściu. Stamtąd barkami i małymi statkami były transportowane do portu w Policach.
Większe jednostki nie mogły tu wpływać ze względu na poziom zanurzenia.
Pierwsze jednostki z surowcami zacumowały do kei Portu Barkowego w 1970 roku.
Pod koniec lat 70. w związku z wysokim obrotem mas towarowych w zakładach chemicznych, podjęto decyzję o budowie na Odrze portu pełnomorskiego. Inwestycję rozpoczął Zarząd Portu Szczecin-Świnoujścia, później przejęły ją i dokończyły Zakłady Chemiczne Police.
Terminal Morski nazywany też Portem Morskim był gotowy do przeładunków w 1993 roku. Największy statek jaki zawinął do polickiego portu miał wyporność 48 tys. DWT.
Pod koniec lat 70. przekazano do eksploatacji także port barkowy na rzece Gunica o zdolności przeładunkowej 600 tys. ton rocznie.