Projekt dofinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”*
2024-10-09, Zawarcie z agencją CINEA (European Climate Infrastructure and Environment Executive Agency) umowy na dofinansowanie realizowanej inwestycji
Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. podpisał Umowę z agencją CINEA (European Climate Infrastructure and Environment Executive Agency) na dofinansowanie realizowanej inwestycji. Kwota dofinansowania przyznana dla spółki Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. w ramach Umowy grantowej wyniesie 33,4 mln EUR, tj. 81,4% wydatków kwalifikowanych Projektu w okresie realizacji Projektu. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF – Connecting Europe Facility).
Więcej
W ramach inwestycji przewiduje się budowę układu torowego i drogowego, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym budynku nastawni, wyposażonego w instalacje i urządzenia niezbędne do funkcjonowania obiektu i linii kolejowej. Zaplanowano również budowę około 6 km torów kolejowych i około 2,82 km dróg wewnętrznych. Celem inwestycji jest zwiększenie dostępności portu zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej. Planowany termin zakończenia inwestycji to I kw. 2028 roku.
2024-07-19, Budowa węzła kolejowego w Porcie Police z dofinansowaniem unijnym
Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. otrzymała informację od europejskiej agencji CINEA (European Climate Infrastructure and Environment Executive Agency) o pozytywnej ocenie projektu pn. „Budowa węzła kolejowego dla Portu Police wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police” i przyznaniu dofinansowania w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF – Connecting Europe Facility).
Więcej
Przedmiotem projektu jest wykonanie węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w celu poprawy dostępności i zdolności przeładunkowej portu w Policach poprzez zapewnienie dostępu do sieci kolejowej.
Łączny koszt projektu to: 44,102,400.00 Euro.
Dofinansowanie: 35,903,763.84 Euro.
Czas trwania projektu: 38 miesięcy
2023-09-27, Podpisanie umowy na projekt budowy nabrzeża ciężkiego
Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z.o.o. osiągnął kolejny kamień milowy w realizacji projektu studyjnego – została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane dla projektu pn. „Budowa nabrzeża ciężkiego w Porcie Police”. Wykonawcą tego zadania jest firma Antea Polska S.A.
2023-04-06, Wystąpiliśmy z wnioskiem o pozwolenie na budowę dla zadania węzła kolejowego
W ramach realizacji zadania „Budowa węzła kolejowego dla Portu Police wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police” została odebrana dokumentacja projektowa, co pozwoliło Zarządowi Morskiego Portu Police Sp. z o.o. na wystąpieniem z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę. Osiągnięcie tego kamienia milowego oznacza wejście w końcowy etap przygotowania dokumentacji projektowej węzła kolejowego.
2023-04-06, Wybraliśmy wykonawcę studium wykonalności dla węzła kolejowego
W związku z dużym stopniem zaawansowania prac projektowych dla zadania „Budowa węzła kolejowego dla Portu Police wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police” mogliśmy rozpocząć prace nad przygotowaniem studium wykonalności. Informujemy, że został wybrany wykonawca tego dokumentu – Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor Sp. z o.o.
2022-12-20, Kolejny ważny krok w realizacji prac studyjnych
Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. odebrał prace związane z realizacją umowy z dnia 29.08.2022 r., których przedmiotem było wykonanie opracowania koncepcji programowo – przestrzennej dla inwestycji „Budowa nabrzeża ciężkiego w Porcie Police”. Wykonawcą koncepcji była firma Lugo Projekt Hydrotechnika i Melioracje Łukasz Gontarz.
Więcej
Celem realizacji niniejszego opracowania było przede wszystkim:
- poznanie maksymalnej możliwości rozbudowy, przedłużenia linii cumowniczej Portu Morskiego Police,
- określenie maksymalnych jednostek jakie będą mogły cumować do nabrzeża w wyniku dostosowania głębokości w Kanale Polickim do głębokości Toru Wodnego Świnoujście – Szczecin,
- określenie aspektów nawigacyjnych dla statków maksymalnych,
- rozbudowa Portu Morskiego Police w kontekście realizacji zadań związanych z wykorzystaniem potencjału Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz strategicznych celów polskiej gospodarki poprzez wzrost możliwości importu kluczowych dla gospodarki surowców drogą morską zgodnie ze „Strategią Grupy Azoty na lata 2021 – 2030”,
- określenie maksymalnego potencjału rozbudowy zaplecza nabrzeża w zakresie placów składowych.
Do najważniejszych elementów objętych opracowaniem należą:
- budowa nabrzeża ciężkiego stanowiącego przedłużenie istniejącego nabrzeża morskiego w Porcie Morskim Police,
- koncepcyjne rozwiązanie układów torowych i komunikacyjnych,
- koncepcyjne rozplanowanie i zaprojektowanie uniwersalnych placów składowych.
Wykonanie koncepcji programowo – przestrzennej otwiera drogę do zlecenia prac projektowych w zakresie Budowy nabrzeża ciężkiego w Porcie Police.
2022-12-16, Uzyskaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla węzła kolejowego
Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania „Budowa węzła kolejowego dla Portu Police wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police”. Uzyskanie tej decyzji pozwala wejście w końcowy etap projektowania węzła.
2022-10-11, Dofinansowanie od Agencji CINEA na prace studyjne
Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. odebrał prace związane z realizacją umowy z dnia 29.08.2022 r., których przedmiotem było wykonanie opracowania koncepcji programowo – przestrzennej dla inwestycji „Budowa nabrzeża ciężkiego w Porcie Police”. Wykonawcą koncepcji była firma Lugo Projekt Hydrotechnika i Melioracje Łukasz Gontarz.
Więcej
Celem realizacji niniejszego opracowania było przede wszystkim:
- poznanie maksymalnej możliwości rozbudowy, przedłużenia linii cumowniczej Portu Morskiego Police,
- określenie maksymalnych jednostek jakie będą mogły cumować do nabrzeża w wyniku dostosowania głębokości w Kanale Polickim do głębokości Toru Wodnego Świnoujście – Szczecin,
- określenie aspektów nawigacyjnych dla statków maksymalnych,
rozbudowa Portu Morskiego Police w kontekście realizacji zadań związanych z wykorzystaniem potencjału Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz strategicznych celów polskiej gospodarki poprzez wzrost możliwości importu kluczowych dla gospodarki surowców drogą morską zgodnie ze „Strategią Grupy Azoty na lata 2021 – 2030”, - określenie maksymalnego potencjału rozbudowy zaplecza nabrzeża w zakresie placów składowych.
Do najważniejszych elementów objętych opracowaniem należą:
- budowa nabrzeża ciężkiego stanowiącego przedłużenie istniejącego nabrzeża morskiego w Porcie Morskim Police,
- koncepcyjne rozwiązanie układów torowych i komunikacyjnych,
- koncepcyjne rozplanowanie i zaprojektowanie uniwersalnych placów składowych.
Wykonanie koncepcji programowo – przestrzennej otwiera drogę do zlecenia prac projektowych w zakresie Budowy nabrzeża ciężkiego w Porcie Police.
*Finansowane przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie są jednak wyłącznie poglądami autora (autorów) i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA). Ani Unia Europejska, ani organ udzielający dotacji nie mogą być za nie pociągnięte do odpowiedzialności.